【和訳】Viva La Vida(美しき生命) - 잔나비

*過去記事



【原曲】Coldplay - Viva La Vida



I used to rule
私はかつて世界を支配していた

the world
世界を支配していた

Seas would rise when
海が荒れるのは

I gave the word
私の言葉で

Now in the morning
今、朝になると

I sleep alone
一人で眠る

Sweep the streets
街を掃く

I used to own
昔は自分のものだったのに

I used to roll the dice
昔はサイコロを振っていた

Feel the fear in my enemy's eyes
敵の目に恐怖を感じる

Listened as the crowd would sing
観客の歌声に耳を傾け歌っていた

Now the old king is dead long live the king
今、老いた王様は死んだ 王様万歳

One minute I held the key
ある時、鍵を手にした

Next the walls were closed on me
次の瞬間には壁が私の上に閉じられた

And I discovered that
そして私は発見した

my castles stand
私の城は

Upon pillars of salt
塩の柱と

and pillars of sand
砂の柱の上に

I hear Jerusalem bells a-ringing
エルサレムの鐘の音が鳴り響く

Roman cavalry choirs are singing
ローマ騎兵隊の聖歌隊が歌っている

Be my mirror my sword and shield
私の鏡であれ 私の剣であれ盾となれ

Missionaries in a foreign field
異国の地で活躍する宣教師

For some reason
何らかの理由で

I can't explain
説明することができません

Once you'd gone
君が行ってしまったら

there was never
一度も

Never an honest word
誠実な言葉もなく

And that was when I ruled the world
そしてそれは、僕が世界を支配していた

It was a wicked and wild wind
それは、邪悪で野生の風

Blew down the doors to let me in
私を入れるために扉を吹き飛ばして

Shattered windows and the sound of drums
窓は粉々になり太鼓の音が響く

People couldn't believe
人々は信じられなかった

what I'd become
私が何者になったのか

Revolutionaries wait
革命家たちは

For my head on a silver plate
革命家は私の首を銀の皿の上で

Just a puppet on a lonely string
ただの操り人形 孤独な糸で

Oh who would ever want to be king?
誰が王様になりたいと王になりたいと思うだろうか?

I hear Jerusalem bells a-ringing
エルサレムの鐘の音が鳴り響く

Roman cavalry choirs are singing
ローマ騎兵隊の聖歌隊が歌っている

Be my mirror my sword and shield
私の鏡であれ 私の剣であれ盾となれ

Missionaries in a foreign field
異国の地で活躍する宣教師

For some reason
何らかの理由で

I can't explain
私は説明できない

I know St. Peter won't call my name
セント・ピーターが私の名前を呼ばないだろう

Never an honest word
誠実な言葉ではない

But that was when I ruled the world
しかし、それは私が世界を支配していた

Hear Jerusalem bells a-ringing
エルサレムの鐘の音が鳴り響く

Roman cavalry choirs are singing
ローマ騎兵隊の聖歌隊が歌っている

Be my mirror my sword and shield
私の鏡であれ 私の剣であれ盾となれ

My missionaries in a foreign field
異国の地で活躍する宣教師

For some reason
何らかの理由で

I can't explain
私は説明できない

I know St. Peter won't call my name
セント・ピーターが私の名前を呼ばないだろう

Never an honest word
誠実な言葉ではない

But that was when I ruled the world
しかし、それは私が世界を支配していた



📶 受け取り簡単!韓国Wi-Fi 📶



ブログランキング参加中
読み終わりましたら画像をクリック📌
更新の励みになります😭♡
にほんブログ村 音楽ブログ K-POPへ        にほんブログ村 旅行ブログ 韓国旅行へ

コメント